Stad Tongeren richt zich, samen met SAAMO Limburg en Stebo, op de meest kwetsbaren op gebied van energiearmoede.
Stebo vzw voert een energiescan uit in de woningen van de deelnemers. Deze energiescan brengt in kaart hoe energiezuinig de woning is en waar de knelpunten liggen.
De energiespecialist van Stebo noteert alle knelpunten en aanbevelingen in een rapport. Met dat rapport gaan de opbouwwerkers van SAAMO Limburg vervolgens aan de slag.
Een jaar lang gaat opbouwwerker Yana elke maand op bezoek bij de deelnemers. Tijdens deze huisbezoeken noteert ze samen met de deelnemers de meterstanden en bekijken ze het verbruik.
Ook geeft Yana tips en tricks, waarmee de deelnemers aan de slag kunnen. Zo krijgen ze niet alleen meer inzicht in hun energieverbruik. Ze leren ook hoe ze hun gedrag kunnen aanpassen om energie te besparen.
Tijdens de huisbezoeken heeft Yana ook oog voor de noden van de deelnemers. Ze vangt hun signalen op en organiseert groepssessies op basis van hun vragen en bedenkingen.
De inhoud van deze groepssessies is divers. Van de energiefactuur leren begrijpen tot omgaan met telefoontjes van energieleveranciers om klanten te winnen.
Verdiana Palombo
0493 27 12 31
Verdiana.palombo@saamolimburg.be
Yana Vandeput
0499 69 84 97
Stad Tongeren richt zich, samen met SAAMO Limburg en Stebo, op de meest kwetsbaren op gebied van energiearmoede.
Stebo vzw voert een energiescan uit in de woningen van de deelnemers. Deze energiescan brengt in kaart hoe energiezuinig de woning is en waar de knelpunten liggen.
De energiespecialist van Stebo noteert alle knelpunten en aanbevelingen in een rapport. Met dat rapport gaan de opbouwwerkers van SAAMO Limburg vervolgens aan de slag.
Een jaar lang gaat opbouwwerker Yana elke maand op bezoek bij de deelnemers. Tijdens deze huisbezoeken noteert ze samen met de deelnemers de meterstanden en bekijken ze het verbruik.
Ook geeft Yana tips en tricks, waarmee de deelnemers aan de slag kunnen. Zo krijgen ze niet alleen meer inzicht in hun energieverbruik. Ze leren ook hoe ze hun gedrag kunnen aanpassen om energie te besparen.
Tijdens de huisbezoeken heeft Yana ook oog voor de noden van de deelnemers. Ze vangt hun signalen op en organiseert groepssessies op basis van hun vragen en bedenkingen.
De inhoud van deze groepssessies is divers. Van de energiefactuur leren begrijpen tot omgaan met telefoontjes van energieleveranciers om klanten te winnen.